naar hoofdpagina
Onderwijs

De Stichting PCPO Capelle - Krimpen telt op dit moment 9 basisscholen en één school voor speciaal basisonderwijs. Alle scholen werken volgens het jaarklassenmodel. De leerstof is verdeeld over acht groepen. Aan het eind van ieder schooljaar gaan de leerlingen door naar een volgende klas.

De scholen bieden de leerstof op zodanige wijze aan dat onderbrekingen zoveel mogelijk beperkt worden. Daartoe beschikt elke school over een leerlingzorgsysteem, waarmee de ontwikkeling van de leerling optimaal bewaakt wordt.

Met de aanschaf van moderne methoden ontvangen leerlingen onderwijs volgens de laatste inzichten op het gebied van lesgeven. Regelmatig gaan leerkrachten op cursus om zich te laten bijscholen zodat zij de leerstof op de juiste wijze kunnen overdragen aan de kinderen.

In de schoolgidsen van iedere school staat een overzicht van de leerstof met een korte omschrijving van de doelstelling en de werkwijze.

Alle scholen van de Stichting maken onderdeel uit van het Weer Samen Naar School Samenwerkingsverband “Aan den IJssel”. Samen met alle basisscholen in onze regio bewaken zij zorg op alle scholen. Onderling zijn afspraken gemaakt over de wijze waarop leerlingen die meer zorg nodig hebben worden bediend. Meer informatie....

Stichting Protestants Christelijk Primair Onderwijs
Capelle aan den IJssel
Krimpen aan den IJssel

is een onderwijsstichting die de oprichting en instandhouding beoogt voor christelijk basis- en speciaal basisonderwijs in Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel.

De organisatie telt 10 locaties voor basisonderwijs en 1 locatie voor speciaal basisonderwijs.

BEZOEKADRES

Kanaalweg 67
2903 LR Capelle aan den IJssel

POSTADRES

2900 AA Capelle aan den IJssel

TELEFOON/MAIL/KVK

E-mail: info@stichtingpcpo.nl
KvK Rotterdam

Waarom kiezen voor PCPO Capelle-Krimpen?

Onze Stichting heeft 9 uiteenlopende scholen waarin ruim 2000 leerlingen les krijgen. Bij onze medewerkers staat talentontwikkeling hoog in het vaandel. Door een klein stafbureau gaat er veel geld naar de scholen.

Medewerkers kunnen gebruikmaken van een reiskostenvergoeding, een goede pensioenregeling en een collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering. Daarnaast kunnen ze gebruik maken van een collectiviteitskorting op een zorgverzekering.

Vervanging van leerkrachten is goed geregeld door middel van clustervervangers die in dienst zijn van de organisatie.