Home  › ... Organisatie › Nieuws

Presentatie nieuwe koersplan

5-10-2022 Algemeen
Presentatie nieuwe koersplan

Onder de slogan "Wijzer naar morgen" is op 5 oktober het nieuwe Koersplan van de stichting gepresenteerd.

Op de dag van het onderwijs, tijdens een studiedag is het nieuwe Koersplan Wijzer naar morgen op inspirerende wijze gepresenteerd en besproken.

Wijzer naar morgen

In de opening werd door Arjan Dorst (Voorzitter CvB) de titel Wijzer naar morgen toegelicht. Zijn pleidooi is om de dag van de leerkracht om te dopen tot de dag van het onderwijs. Maar ook om de term onderwijzer weer in ere te herstellen. De term onderwijzer(es) zegt namelijk alles over de kern van ons vak. We zijn tenslotte wegwijzers.

Alles draait om aandacht

20221005_124132

Dr. Daniëlle Braun, cultureel antropoloog, gaf een praktische lezing met opdrachten waarin ze ons meenam in het proces om een papieren plan tot leven te laten komen. Door te kijken naar andere culturen kun je leren over jezelf en je eigen cultuur. Ook je eigen afkomst (gezin) bepaalt hoe je naar de wereld (en dus naar kinderen) kijkt.

Passie - samen - moedig - duurzaam

PCPO Capelle visual koersplan

Ook de kernwaarden passie, samen, moedig en duurzaam worden gekleurd door onze afkomt en onze persoonlijke kijk op de wereld. Daarom kregen we ook de opdracht om aan elkaar te vertellen wat deze begrippen voor ons persoonlijk betekenen. Door op elkaar af te stemmen ga je eenzelfde taal spreken en kun je stappen maken.

Cabaret door Timzingt

20221005_142701

De ochtend werd luchtig, maar zeer treffend in een lied samengevat door Timzingt. Alle besproken thema's werden nog even luchtig samengevat.

In de middag werden alle personeelsleden van de stichting nog getrakteerd op een cabaretprogramma dat zeer goed in de smaak viel!

Lees hier meer over het nieuwe koersplan >>>

‹ naar nieuwsoverzicht